HTML

microstockphoto

Alternatíva a fotók és illusztrációk végeérhetetlen vadászata helyett: megfizethető áron a legjobb minőségű képek top fotósoktól. Webes bélyegképektől óriásplakátig igények szerint minden. Aprópénzért ugyanolyan minőségű képek, mint amit a CNN, vagy a legjelentősebb deisgn cégek projektekben használnak.

Avagy: ki akarod próbálni fotós képességeidet élesben? Itt vannak az információk hol és hogyan!

Ajánlott site-ok: View My Portfolio Royalty Free Images

Utolsó kommentek

Címkék

123rf (1) adó (3) ado (1) adózás (3) adozas (1) agency (1) ar (1) bevezető (1) bezárás (1) bigstockphoto (1) bsp (1) center (1) collection (1) demand (1) dream (1) dreamstime (2) egyezmény (1) eladás (2) elofizetes (1) foto (1) fotó (2) fotolia (4) free (1) garancia (2) getty (6) haap (1) hamya (1) hu (1) images (2) ingyenes (1) irs (3) ismertető (1) istock (3) istockphoto (8) itin (2) jiu (1) jui (1) jupiterimages (3) képek (2) kredit (1) licensz (1) microstock (6) od (1) on (1) partner (2) photo (4) photo.com (1) photos (1) photos.com (2) photoxpress (1) premiere (1) premium (1) program (1) reszesedes (1) review (1) rf (1) royalty (1) shutterstock (4) stock (2) stockexpert (1) stockxpert (3) stokcxchange (1) subscription (4) sxc (2) sxp (3) tax (4) treaty (2) trend (1) ügynökség (1) unlimited (1) usa (1) vég (1) vétel (2) vetta (1) w8 (1) w8ben (2) w8 ben (2) w 7 (1) w 8ben (1) xchng (1) Címkefelhő

Linkblog

Minőség fotó piac

2009.12.05. 17:38 GO!photo

W8-BEN nyomtatvány kitöltése a Fotoliánál

Címkék: adózás adó egyezmény fotolia tax irs treaty w8 ben w8ben

A Fotolia által néhány napja bejelentett adónyomtatvány-felülvizsgálat mindenkit érint, aki kreatív tartalmat kíván eladni a fotoliánál. Amennyiben nincs kitöltve a nyomtatvány, akkor (feltételezhetően a legközelebbi) kifizetésnél a fotolia az Egyesült Államok adótörvényeinek megfelelően visszatartja az Egyesült államokban értékesített licenszek után járó jövedelem 30%-nyi részét. Azon országok esetében, melyeknek van kettős adóztatást kizáró egyezményük, ez a visszatartási ráta csökkenhet, avagy el is tűnhet. Magyarországnak van ilyen egyezménye, ennek megfelelően a jogdíjakra a visszatartás mértéke 0%-os. A többi ország rátái itt találhatóak meg. Ayoknak, akik magánszemélyként (nem cégen keresztül) értékesítenek tartalmat, csupán a W8-BEN nevű nyomtatványt kell kitültenük, melyet on-line lehet kitölteni, majd jóváhagyásra elektronikusan el kell juttatni a fotoliához. Mindez a Tax Centeren kresztül megvalósítható, a 'You are a citizen of a country that has a tax treaty with the USA' (olyan országok állampolgárainak, melyeknek van adózási egyezményük az USA-val) fejezetben a W8-BEN az online formra kell kattintani. Innentől átjutunk az on-line dokumentumhoz, melynek a mezői így néznek ki.

  1. Név, elsőként keresztnévvel
  2. amennyiben a kontribútor magánszemélyként van jelen a fotolián, akkor ide N/A kifejezést kell írni
  3. A checkboxban (megintcsak egyéni kontribútor esetén) "Individual" elemre kell kattintani
  4. A kontribútor állandó címét kell megadni: házszám, utca, lakás, dűlőút azonosító (jó eséllyel üresen marad), város, állam (üresen hagyandó Európában), irányítószám, ország
  5. Levelezési cím: amennyiben ez ugyanaz, mint az állandó lakcím, akkor maradhat üresen
  6. ITIN/SSN number: amerikai adószám, vagy társadalombiztosítási azonosító szám. Amennyiben a kontribútor magánszemély, akkor ezekre nincs szükség, amennyiben nem magánszemély, akkor ITIN igényelhető a tax centeren keresztül, ez egy körülbelül hat hetes procedúra. Amennyiben nincs szükség ITIN-re, akkor hagyjuk üresen ezt a mezőt és az alatta lévő checkboxba se kattintsunk. Megeshet, hogy annak ellenére, hogy nem írtunk bele a mezőb, panaszkodni kezd a rendszer akkor, amikor elküldenénk a formot, hogy nnincs megadva ITIN, ez esetben a legjobb a form kitöltésének újrakezdése az oldal újratöltésével.
  7. A kontribútor saját országában érvényes adószáma (opcionális)
  8. Amennyiben másik form is szükséges a kontribútornak az IRS felé, akkor a formhoz tartozú referenciaszámot itt lehet megadni. Jó eséllyel a reguláris kontribútoroknak ez üresen marad.
  9. a: mely országban van lakhelye a kontribútornak, pl. "Hungary", a boxot ki kell pipálni
    b: a box kipipálandó
    c, d, e: magánszemély esetén üresen marad
  10. Ez a szekció írjale a magyarázatot, hogy mire hivatkozik a kontribútor, amikor az adózási könnyítést kéri. Az első mezőbe annak a cikkelynek a száma kell, mely alapján az adózási kedvezményt a kontribútor kéri. Magyarország esetén ez "11(1)", a többi ország esetén itt fel vannak tüntetve a cikkelyszámok az országok neve mellett. A második mezőben az egyezményben megjelölt adózási rátát kell feltüntetni, Magyarország esetén ez 0%, a többi országr a fenti dokumentum ad támpontot. A harmadik mezőbe azt kell megadni, hogy milyen jellegű bevételre keri a kontribútor a kedvezményt: "Royalty income - Images/Other", a nagy dobozba pedig videoeladás esetén: "and also Royalty Income - Motion Picture/Television at 0%".
  11. Jó eséllyel egy mezítlábas kontribútor esetén üresen marad.

A form végén alá kell írnia annak, aki kitöltötte a dokumentumot, ez valószínűleg a kontribútor, vagy az adótanácsadója lesz, a dátumot megadni, majd a végén bejegyezni, hogy ki volt a kitöltő, ha a kontribútor, akkor "myself" kerül ide.

A form elküldése után a Fotolia Tax center szakértői átnézik az adatokat és jűváhagyják, erről külön levélre lehet számítani.

A fenti műveletek nem mentesítenek természetesen a kontribútor hazai adóhatósága felé való elszámolási kötelezettsgek alól. Továbbá, természetesen a fenti információk adótanácsnak nem minősülnek, a dokumentumok kitöltéséért mindenki maga felel.

Jó szórakozást!

 

 

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://microstockphoto.blog.hu/api/trackback/id/tr871576258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

grapcsaba 2009.12.21. 15:33:48

Hi! valaki kitöltötte már ezt a W8-BEN-t? néhányszor nekifutottam , de a fenti leírás alapján kitöltve nekem nem fogadja el (TIN számot kér sokadszorra is)...mit csinálok rosszul?

gorbelabda 2009.12.30. 08:08:55

@grapcsaba: Nálam is ugyanez a helyzet. Így nem fogadja el.

grapcsaba 2009.12.30. 08:23:39

nnna. X-edik próbálkozásra összejött: ellenőrzés (preview) alatt a 9.b boxot nem pipáltam be, (vagyis utólag kikapcsoltam) így már elfogadta... a többi a fentiek alpján lett kitöltve
ismét nagy kössz GO!photo-nak a leírásért...

grapcsaba 2009.12.30. 08:25:51

@gorbelabda: most látom, hogy te is ezzel bajlódsz... próbáld meg ahogy leirtam az előbb, sok sikert hozzá ;)

Espíritu 2009.12.30. 14:35:57

Nos, akkor a 9.b -t nem kell kipipálni és akkor minden rendben?
Mert az rendben, hogy elfogadják, de ez azt is jelenti, hogy a 30%-t nem tartják vissza?

grapcsaba 2009.12.31. 08:05:32

@Espíritu: szerintem nem tartják vissza, ha nem pipálom ki azt a négyzetett, hogy (nyersfordításban) "ha szükséges, akkor az ámerikai adószám az x. sorban található"
... de csak saját felelősségre

Espíritu 2009.12.31. 11:21:16

Megkaptad a visszaigazoló mailt?

Ez áll benne :
Foreign residents in a tax treaty country, and ITIN submitted with form, enjoy tax treaty benefits on U.S. source income. Foreign residents with form validated without ITIN submission, are subject to 30% withholding tax on U.S. source income.

Nos, a 2. mondat szól arról, hogy ha ITIN szám nélkül tetted fel, akkor 30% vissza. Ha jól értelmeztem :) Márpedig ha 9b-t nem pipálod akkor ITIN nélkül teszed fel.

Espíritu 2009.12.31. 11:22:07

Bár engem a cikk szerzőjének a véleménye is érdekelne... ő hogy tudta a 9b kipipálásával kitölteni???

grapcsaba 2009.12.31. 17:49:11

@Espíritu: igen, megkaptam, és nekem az általad idézett mondat előtt ezt is írták:
"We are happy to inform you that your U.S. IRS Withholding tax form has been validated. Thank you for providing the appropriate tax information. By complying with the U.S. IRS tax law and submitting the tax form, you are not subject to automatic tax withholding at the appropriate rate on all Fotolia income. Rather, withholding tax, if applicable, may be at a reduced or zero withholding rate."
szerintem nyertem, ha mégis levonják, akkor itt megírom....
buék

GO!photo · http://microstockphoto.blog.hu/ 2010.01.01. 12:39:02

@Espíritu:
@grapcsaba:

remelem konnyen atjuttok az akadalyokon. A specifikus kerdesekkel kapcsolatban: A fotolia rendszere erthetetlen okobol nem kiszamithato mukodesu, sajnalom, ha idotoket rabolta. Tobbszori nekifutasra fogadja el az on-line formot, s noha nem veletelnszeru a mukodes, de nem pusztan a form tartalma hatarozza meg, hogy elfogadja-e, hanem az is, hogy a kitoltes soran milyen sorrendet kovet az ember. Nem vegeztem kimerito tesztelest, igy a magikus sorrendet nem tudom, annyi bizots, hogy feleslegesen nem erdemes a kurozrt sem beletenni azokba a mezokbe, amit nem akarunk kitolteni.

9b: en ugy tekintettem, hogy ezt erdemes bejelolni, ahogy Espiritu irta, mert amennyiben nem deklaralja az ember a 9b segitsegevel, hogy hajlando megadni az SSN/ITIN szamot, akkor azt 30% elvonassal sujthatjak (az USA-ba torteno eladasokra). El tudom azonban kepzelni, hogy ettol fuggetlenul nem alkalmaznak elvonast. Meg lehet nezni az elvonasokat a 'Statistics' menuben, itt van egy 'How much is the withholding amount?' opcio, amivel meg lehet jelenitni a visszatartott osszegeket: szerencses esetben itt csak 'Nothing to display' jelenik meg.

Remelem ezek segitenek.

Espíritu 2010.01.01. 18:10:42

Na, megnéztem és valóban azt mondja : Nothing to display

Illetve megnéztem és összesen másfél dollárért vettek eddig USA-ból ( ezek szerint szinte csak európaiak vásárolnak nálam... ) tehát ha még vissza is tartanának 30%-t az usa-ból való vásárlásért az se lenne vészes.

Még egy kérdés : most 2 kitöltött és elfogadott W8-BEN papírom is van. Mindkettőt ugyanúgy töltöttem ki ( 9b pipálása nélkül ). Lehet törölni a régebbit? Vagy ez zavarhatja őket? Mert ha nem zavarja őket, akkor maradhat mindkettő, mert úgyis ugyanaz minden benne csak 1 hét eltérés van köztük :)

A levonás egyébként nem akkor jelentkezik majd amikor kérem a pénzt?

Köszi előre is :)

Espíritu 2010.01.01. 18:12:19

Istock-on mennyi idő az első 3 fénykép elbírálása általában? Nekem már több mint 1 hete bírálják... bár az is igaz, hogy az ünnepek bezavarhatnak.

GO!photo · http://microstockphoto.blog.hu/ 2010.01.01. 21:42:13

@Espíritu:

Nothing to display: OK, remelem nem lesz ezzel gond. Ha az instrukcioknak megfeleloen a treaty hivatkozas megfeleloen van beirva, akkor nincsen oka az ugynoksegnek tovabb foglalkozni a kerdessel.

USA/Europa eladas: igen, fotolia erosen europai ugynokseg, nagy piacuk nemetorszag, franciorszag, s csak ezutan anglia, USA. Lathato, hogy az eladasok a nap elejen erkeznek es delutanra elapadnak, amikor mar USA designerek veszik at a terepet.

2 W8BEN: gyanitom, hogy ha ketto azonos tartalmu van, attol nem akad meg a gepezet, nagyjabol kozombos, hogy meghagyod mindkettot, vagy egyiket torlod.

Levonas idozitese: de, vszinuleg.

Istock: a kepek elbiralasa is 8-10 nap mostanaban, igy a beugrokepekre sem varnek gyorsabbat, 2 hetig biztosan nem aggodnek ertuk.

Remelem mindent erintettem.

Espíritu 2010.01.01. 22:42:09

Igen, mindent.
Köszönöm a segítséget!!!

Espíritu 2010.01.02. 10:16:19

Nos, kiderült hogy így mégsem lesz jó.
Éjszaka vásároltak tőlem USA-ból és 30%-t visszatartottak, annyival kevesebbet kaptam.
Tehát a 9.b pont bejelölése nélkül kitöltött nyomtatvány nem lesz jó, mert a 30%-t így visszatartják.
Azt azonban nem tudom, hogy akkor miként lehetne kitölteni. Mert ha 9.b-t kipipálom, akkor nem engedi elküldeni a nyomtatványt :S

Espíritu 2010.01.02. 10:22:56

@grapcsaba
Neked azóta volt USA-ból vásárlásod?

Espíritu 2010.01.02. 10:26:49

Please note - a W-8BEN form can be submitted without an ITIN number. An ITIN enables the contributor to claim treaty benefits to reduce or eliminate withholding on U.S. source income. An ITIN is not required for income outside of the U.S..

Nos, mivel a 9.b kipipálása esetén kéri az ITIN-t ( hiszen ott pont azt pipálom, hogy a 6 pontban ott van a számom ) és az ITIN nélkül nincs mentesség így nem marad más mint kérvényezni kell ITIN számot.
Vagy ti ezt hogy oldottátok meg? Mindenkinek volt ITIN? Mert ha nincs akkor nem értem hogyan töltöttétek ki és nem vonnak tőletek :S

GO!photo · http://microstockphoto.blog.hu/ 2010.01.05. 10:05:26

Ahogy korabban is irtam, es az eredeti posztban is volt: 9b segitsegevel jogi ertelemben deklaralod, hogy kesz vagy arra, hogy a kriteriumokat a redukalt visszatartashoz teljesitsed. A 9b ilyetenkeppen bejelolendo.

Amikor en jartam a tax centerben, akkor meg erosen 'beta' hangulatu volt az oldal, es orarol orara valtoztak a kriteriumok, s a 9b bejelolesevel is szubmittalhato volt a form.

Remelem megoldodik neked penzvesztes nelkul, azonban a mar eddig visszatartott osszegek visszaszerzese erdekeben erdemes kapcsolatbalepni a supporttal:

en.fotolia.com/Member/OpenTicket

Espíritu 2010.01.05. 20:40:43

Szia!
Nos, már mástól is hallottam, hogy ezt csinálja. Neked akkor még szerencséd volt, mert most már nem engedi... így mindenkitől visszatartja a pénzt :(

Szerintem írok nekik.
Köszi!

sz@rkupac · www.facebook.com/mettor/photos_albums 2011.04.01. 09:58:42

Hogy lehetne az USA-beli Fotoliától v.melyik EU-shoz "átigazolni"? Hátha itt egyszerűbb lenne ez a "macera"!? S mi van a MAGYAR változatú F.-val? Mintha régebben ígérgették volna. Nekem néhány db eladásom volt csak eddig: számtalan levelet kaptam a F.-tól. Angolul alig tudok, tehát ez így elég reménytelen...

kustan 2011.10.05. 20:12:29

Hello! Kérlek segítsetek, a Fotolian regisztráltam, sorra elfogadtág a grafikáimat, de egyszer csak küldték h tölsem ki az adó űrlapot, na ebben tudtok segíteni? Nagyon jó lenne ha vki leírná h műxik a kitöltés.... Látom páran már raktak fel kitöltési formákat, de ezek nem váltak be.. kösziiii

roloci 2016.01.03. 11:05:39

A w8ben tax form kitöltésekor folyamtosan a TIN számot kéri és nem enged tovább. Mi a teendő szerintetek? Köszi!

tsg · http://www.tsg.hu/ 2016.04.04. 12:37:31

hátha idetéved még más is :)
ugyanaz a probléma jött szembe, mint sokaknál: a TIN számot kérte ezredjére is a cucc. rákérdeztem a supportnál, azt írták, csak az 1-4. pontokat kell kitölteni, a többit nem.
1. Név
2. N/A
3. "Individual"
4. Cím

"Through this simple procedure you may benefit from a reduced or 0% withhold rate from your Fotolia income generated in the USA."
süti beállítások módosítása