Úgy tűnik ez a blog viharok microstock viharok közepette született meg.
A Stockxpert ügynökség ma jelentette be, hogy a kevesebb, mint egy éve, igen komoly port kavarva született Photos.com és Jupiterimiges Unlimited disztribúciós csatornákat lezárják. Tavaly augusztus/szeptemberben indult a partnerségi program a Stockxpert és a fenti két ügynökség között. Ennek alapján a Jupiterimages (JI) által frissen felvásárolt StockXpert kontrubútorai opcionálisan elérhetővé tehették portfoliójukat a JI csatornáin keresztül. Ez a két csatorna jórészt előfizetéses rendszerben árusította a képeket, noha a Photos.com PLUS plan szerint egyesével is elérhetőek voltak a képek (ilyen eladások azonban igen kevéssé voltak jellemzőek az együttműködés szűkös 1 éve alatt). A microstock pörgési rátájának megfelelően azonban egy év alatt a tulajdonosi szerkezet ismét változott, a Getty Images felvásárolta a régi kompetitor, ám éppen kicsit megroggyant Jupiterimages-t és a Getty-nek ekkor már érdeke volt a jól hangzó Photos.com portál stabil ügyfélkörével a saját erős brandjét nyomni, nevezetesen az Istockphoto-t (IS). (Arról, hogy Istockphoto és Photos.com együttműködés érzelmi vonulatai és praktikus oldala mit rejt a már-már sagának tűnő sorozat következő darabjában írok.) Az IS és Photos.com/Jupiterimages Unlimited közötti együttműködés júniusban indult, s mivel a nem exklizív IS kontribútorok sokan használták a StockXpert értékesítési cssatornáit is, érdeklődve várta mindenki, hogy ugyanazon képek miképpen fognak két irányból bekúszni ugyanarra az értékesítési piacra.
A megoldás tehát megvan: mostantól a Photos.com és a Jupiterimages Unlimited nem lesz elérhető a StockXpert kontribútorok számára. Az átállás még 3 hónapig el fog tartani a hírek szerint, így egy darabig még nem változik effektíve semmi. Nem reprezentatív mintán a Stockxpert-es értékesítések 30-40%-a történt a Photos.com-on és a JI Unlimited csatornákon keresztül. A bejelentést tartalmazó üzenet implikációja izgalmas: a StockXpert phase-out művelete azt jelenti, hogy ez az ügynökség egy paci szegmesről letesz, de az is nyilvánvaló, hogy ezt nem azért teszi, hogy egy másik szegmensre koncentrálhasson. Sőt, a levél azzal vigsztalja a szontyolodni vélt kontribútorokat, hogy sebaj, az istockphoto amúgy is egy olyan erús szereplője a piacnak, hogy kezdjen csak meg mindenki kontributálni oda is. Ez merőben szokatlan egy cégtől, s alkamasint borús jövőt is jelezhet előre.
Sok szereplő ácsingózik azért, hogy akárcsak a StockXpert piaci részesedésének és adatbázisának töredékére szert tegyenek (sok alatt több tucatot kell érteni). Ha a Jupiterimages Gettz zászlaja alá hajtása úgy megy végbe, hogy a StockXpert brandjje áldozatul esik, az egy szuboptimális stratégiának tűnik. A kontribútoroknak szintén fájdalmas, mert a nagy halak kevesebben lesznek, a kompetíció gyengül, s a kontribútorok kedvében járó StockXpert-féle modell hiányozni fog.
Utolsó kommentek